Vytkávané či vyšívané logo?

vyšívanie textiluAk nie ste odborníkom na šitie, určite ste sa pri nadpise tohto blogu pozastavili, a povedali si: „počkať, nie je to náhodou to isté?“

Tieto dva výrazy sa u nás často zamieňajú, a tak ľudia obvykle nerozlišujú medzi vytkávaním a vyšívaním. Avšak rozdiel to samozrejme je – a ak si chcete nechať logo vašej firmy preniesť na uteráky či župany, mali by ste vedieť aký.

Vyšívanie je použitie rôznofarebných nití tak, že stehy vytvárajú na povrchu látky finálny obraz.

Ak potrebujete vytvoriť niečo veľmi detailné (dokonca vrátane tieňovania), choďte určite do vyšívania. Jasné a žiarivé nite dokážu dosiahnuť veľmi presný detail, ale so zvyšujúcim sa rozmerom tiež úmerne stúpa aj cena výšivky. Obvykle je tiež určité obmedzenie na maximálnu veľkosť výšivky dané používanou technológiou.

Na rozdiel od toho vytkávanie je spôsob úpravy samotnej látky, takže finálny povrch je jednoliaty a materiálový rozdiel medzi vytkanou a pôvodnou látkou sa nedá rozoznať. Vytkávané logo spoznáte tak, že ak obrátite danú vec na ruby, z opačnej strany bude mať negatív toho, čo ste si nechali vytkať.

A na čo je vytkávanie dobré? Za prvé – čím väčšie množstvo, tým nižšia cena. Okrem toho môže byť vaše logo takmer také veľké ako samotný materiál. A na záver – vytkávanie sa nedá „odprať“, jednoducho bude vždy tak žiarivé, ako je zvyšok látky.

Ale samozrejme to má aj nevýhodu, a tým je minimálne množstvo. Síce minimálne množstvá, od ktorých sa „oplatí“ tkať menia s s použitou technológiou, vždy tu bude jeden fakt – vytkávanie nie je vhodné na „kusovky“.

Tak čo, vybrali ste si? Vytkávanie či vyšívanie? Alebo viete čo – skúste kombináciu oboch. Tak dokážete získať detail výšivky, a veľkú plochu vytkávania v jednom balíku.

Be the first to comment on "Vytkávané či vyšívané logo?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*